Djelovanje na području jezično-govornog razvoja nužno je od najranije dobi, a analize pokazuju da su problemi u ovom razvoju prisutni kod sve većeg broja djece spomenutog uzrasta. Ovi problemi kasnije se odražavaju na čitanje, školovanje, akademski uspjeh i cjelokupni intelektualni i društveni razvoj. Stoga, u suradnji s Dječjim vrtićem „Tamaris“, Osnovnom školom Vodice, a uz savjetodavnu podršku logopedskih stručnjaka i učiteljica razredne nastave, Gradska knjižnica Vodice provodi projekt za djecu od prve do osme godine života - „Brnistra: razvoj govora i vještine čitanja od najranije dobi“. Projekt je pokrenut u lipnju 2015. godine, od kada se uspješno provodi.
Projekt je sastavljen od redovnih radionica kojima se potiče razvoj vještina predčitanja, u suradnji s DV Tamaris, radionica poticanja početnog čitanja s učenicima prvih razreda osnovne škole (Čitajmo kroz igru), interaktivnih predavanja i radionica za roditelje i druge pojedince uključene u odgoj i obrazovanje predškolske djece.
Od 2017. godine projekt je dio Nacionalne kampanje za osobe s teškoćama čitanja i disleksijom „I ja želim čitati“ kroz koju upozorava na važnost pravovremene i adekvatne podrške jezičnom razvoju djece. U tu svrhu u knjižnici je uređen informativni kutak „I ja želim čitati“. Kutak sadrži knjige iz područja logopedije, građu laganu za čitanje, brošure te informacije o disleksiji i drugim poteškoćama u čitanju.
Osim redovitih radionica s predškolcima, svake se godine održavaju 3 radionice s roditeljima u cilju osvještavanja važnosti jezičnog poticanja djece u obiteljskom okruženju (Čitajmo zajedno: o vrijednosti i važnosti čitanja).
Kao potporu projeku nabavljene su knjige, slikovnice, AV-građa i igračke koje su dostupne svim korisnicima knjižnice, a okupili smo ih na popisu kojem možete pristupiti preko sljedeće poveznice: http://www.gkv.hr/logopedska-literatura-i-igre-za-razvoj-grafomotorike.